Pro pobavení

  • BÝČÍ ZÁPAS

Druh: pro pobavení

Místo: aréna

Délka: 15 min

Hráči: dvanáct

Pomůcky: šátek, papírky

Hráči dostanou tyto úkoly 1 představuje býka, 1 matadora, 4 chulos a 6 hráčů má v ruce šátek.
1. část. Býk vstoupí do arény (kruhu vytvořeného těmi, kdož se hry neúčastní) a na zádech má přišpendlené čtyři nebo pět proužků papíru dlouhých 15 cm. Hráči zvaní chulos se mu pokoušejí tyto papírky strhnout, aniž se jich býk při tom dotkne. Koho z nich se býk dvakrát dotkne, ten je považován za mrtvého. Když je některý z chulos zle tísněn, přeběhne mezi ním a býkem hráč se šátkem, zamává šátkem býkovi před očima a tím ho přinutí, aby ho začal pronásledovat. Není dovoleno strhnout býkovi ze zad najednou víc než jeden proužek papíru.
2. část. Když jsou všechny proužky strženy nebo všichni chulos zabiti, vyklidíme arénu a zavážeme býkovi šátkem oči tak, aby se šátek dal snadno odstranit za jeden cíp. Pak vstoupí do arény matador a musí odstranit šátek, aniž se ho býk dotkne. Jestliže se mu to podaří, býk je přemožen.

  • HRY S JÍDLEM

Druh: pro pobavení

Místo: louka

Délka: 5 min

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: jídlo, šátky

Na šňůrku, nit apod. upevníme jablka nebo koláčky. Na dané znamení musí hráči se zavázanýma očima a rukama za zády vyhledat na šňůře něco k jídlu a co nejrychleji to sníst. Hru lze obměnit tím, že se hry účastní víc hráčů, než bude upevněných jablek.

  • KOMICKÝ BOX

Druh: pro pobavení

Místo: kdekoli

Délka: 5 min

Hráči: dva a zbytek

Pomůcky: 3 rukavice, 2 židle, dva 3m provazy, dva šátky

Organizátor vyzve diváky, aby udělali velký čtverec, který představuje ring. Potom se zeptá, kdo ze starších hráčů by se chtěl utkat v boxu a kdo bude dělat sekundanty. Dva boxeři jdou doprostřed čtverce a postaví se od sebe na vzdálenost natažené ruky a zaváží si oči šátkem. Potom jim organizátor řekne, aby šli zpět, posadí se na židli, kde jim sekundanti udělají lehkou masáž a dají poslední rady. Sekundanti také uváží provaz boxerům za nohu a zkrátí jej asi na 1 metr. Tak se vzdálenost mezi boxery značně zvětšila. Pak začíná utkání. Boxeři, kteří mají každý rukavici jen na jedné ruce, se snaží udeřit do ruky protivníka, ale ten je od nich značně vzdálen, takže bojují do vzduchu. Organizátor hry, který si rovněž vzal rukavice, se občas přiblíží k jednomu i ke druhému boxeru a nic netušícím soupeřům zlehka udeří do rukavice. Mezitím uběhnou tři minuty prvního kola a je přestávka. Boxeři se usadí na židle, sundají si šátek z očí (organizátor hry si také sejme rukavice). Pak proběhnou opět stejným způsobem další dvě kola. Po skončení zápasu jdou oba boxeři do středu ringu a organizátor hry prohlásí utkání za nerozhodné.

  • NESNADNÉ KRMENÍ

Druh: pro pobavení

Místo: kdekoli

Délka: 5 min

Hráči: dva

Pomůcky: chleba s máslem, ovoce

Dvěma hráčům zavážeme oči a posadíme je proti sobě na podlahu na dosah ruky. Dáme oběma kousek chleba s máslem nebo pár kousků drobného ovoce a jeden pak začne krmit druhého. Výkon nelze dost dobře bodovat, ale pro diváky je to veselá zábava.

  • PUDINK

Druh: pro pobavení

Místo: u kuchyně

Délka: 15-30 min

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: pudink v kotlících, lžičky

Příprava: Uvaříme dostatečné množství pudinku (je vhodné do něj umístit nějaké bonusy, např. bonbónky… (zvláště v případě, že pudink není příliš dobrý)) a rozdělíme ho do 5 nádob a rozmístíme v území. Každý hráč si vezme lžičku.
Úkolem hráčů je sníst co nejvíce pudinku. Pudink je dovoleno jíst pouze lžičkou! Úkol hráčům ztěžují 4 kuchaři, kteří si hlídají svoje pudinky. Pokud kuchař někoho chytne, sebere mu lžičku a řekne mu úkol, po splnění tohoto úkolu, mu lžičku vrátí.
Po vhodné době vyhlašujeme anarchii – nechytá se a všichni (včetně kuchařů) jenom žer…(jedí).
Fotograf doporučen.

  • STŮJ

Druh: pro pobavení

Místo: kdekoli

Délka: 5 min

Hráči: dva

Pomůcky:

Tato hra se nejlépe hodí pro dva, jeden představuje lovce, druhý stopované zvíře. Pro větší zábavu řekneme hráči představujícímu zvíře, k jakému druhu patří že je králík, medvěd atd. Hráči obcházejí kruh kolem ohně a oba se snaží sehrát svou úlohu co nejlépe. Lovec pozorně stopuje zvěř a zvíře před ním ostražitě uniká, zkoumá vítr a občas se ohlédne dozadu na svou stopu. Na signál : “Stůj !” oba okamžitě strnou v postoji, jaký zaujímali při povelu, a zůstanou tak, dokud se jeden z nich nepohne nebo nemrkne. Vítězí ten, kdo se dovede lépe ovládnout.

Napsat komentář