Pouťové

  • HOD JEŽKY

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: krátká

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: suchý zip

Na stromě je chlupatý terč. Hráč dostane do ruky “ježka”, druhou část suchého zipu upravenou do podoby koule. Tu musí z určité vzdálenosti hodit na terč tak, aby se tam uchytila.

  • LOVENÍ BLECH

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: krátká

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: 6 plechovek, koule na udici

Na zemi stojí v řadě 6 plechovek. Jsou poskládány od nejnižší s nejmenším průměrem až po nejvyšší s největším průměrem (s výškou se zvětšuje průměr). Úkolem je strčit kouli uvázanou na konci “udice” do všech plechovek.

  • LOVENÍ RYB

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: krátká

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: ryby a prut

Vystříháme z papíru ryby a připevníme na ně kancelářskou sponku. Hráč obdrží prut (klacík s provázkem, na jehož konci je magnet). Úkolem hráče je v určitém časovém intervalu nachytat co nejvíce ryb.

  • STŘÍHÁNÍ BONBÓNŮ

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: 5 min

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: tyč, bonbóny na provázcích, nůžky, šátek

Na tyčku zavěsíme na různě dlouhé provázky bonbóny. Nejmenší děti si vezmou nůžky, zavážou oči a začnou stříhat. Každý má určený počet “střihů”. Kolikrát uloví, tolikrát bude mlsat.

  • MÍČOVÉ SKOKY

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: krátká

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: menší míč

Úkolem hráč je přeskákat snožmo určitou vzdálenost maje neustále míč mezi koleny. Konec tratě je ukončen hrncem, do nějž musí dotyčný míč umístit.

  • NAMOTÁVÁNÍ

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: krátká

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: klacík, provázek

Dva hráči obdrží klacík, na jehož konci je uvázán provázek. Na konci tohoto asi metr dlouhého provázku je nějaká věc. Úkolem hráčů je namotávat otáčením klacíku provázek a tím se co nejrychleji dostat ke zmíněné věci.

  • ORIENTACE

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: krátká

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: šátek

Hráči se zavážou oči. Poté musí obejít čtverec o hraně 20 kroků dlouhé. Kdo se dostane zpět na výchozí pozici, je odměněn.

  • VYPICHOVÁNÍ OČÍ

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: krátká

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: obrázek, fix, šátek

Na stromě visí obrázek nějaké osoby. Hráč dostane šátek přes oči a do ruky fix. Z určité vzdálenosti se musí poslepu trefit do oka. Dokáže-li to, dostane bod.

  • KDO PRVNÍ SNÍ CUKR

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: 5 min

Hráči: několik

Pomůcky: kostky cukru, nitě

Vedoucí připraví doma několik nití, z nichž každá měří přesně jeden metr. Doprostřed nitě přiváže kostku cukru. Na daný povel pak dva hráči začnou z jednoho konce soukat niť do úst. Komu niť z úst vypadne, musí začít znovu, nesmí si však pomáhat rukama. Vypadlý konec niti musí tedy zachytit přímo ústy. Soupeř ovšem nesmí při tom nití škubati Kdo se nejdříve dostane k cukru, smí jej sníst a ještě získává bod. Pak nastoupí další dvojice s novou nití.

  • KOVBOJ

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: 2 min na hráče

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: láhev, “laso”

Postavíte na zem starou prázdnou láhev a uděláte kolem ní kruh křídou (nebo vyryjete v zemi). Kruh má průměr 2 metry. Každý hráč si udělá z provázku “laso” se smyčkou na konci. Pak jeden za druhým hází smyčku lasa na láhev a snaží se, aby se smyčka láhvi zadrhla kolem hrdla a aby tak láhev mohl porazit. Při házení lasa jsou hráči ovšem z kruhu venku!

  • LASOVÁNÍ KRABIČKY

Druh: pouťová atrakce

Místo: u stolu

Délka: 2 min na hráče

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: drobný předmět, provázek

Na prázdný stůl (pokud možno bez ubrusu) dejte doprostřed krabičku od zápalek, nebo prázdnou cívku od nití či podobný menší předmět. Každý hráč má v ruce provázek se smyčkou na konci a na daný povel se snaží předmět na stole chytit do smyčky, tak jako kovbojové chytali dobytek do smyčky lasa. Provázek musí být měkký, ohebný. Jeden jeho konec samozřejmě držíte stále pevně v ruce.

  • NEPOSEDNÁ TUŽKA

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: 5 min na hráče

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: papír, tužka na provázku

Namalujte na větší papír asi 12 koleček ve velikosti dvoukoruny. Kolečka načrtněte rozházeně, ne tedy do pravidelných řad. Pak je také ještě zpřeházeně očíslujte od jedničky do dvanáctky. Potom položte papír na zem, na konec dlouhého provázku přivažte tužku a nyní začíná závod: hráč drží druhý konec provázku a snaží se špičkou kymácející se tužky dotknout v pořadí od jedničky do dvanáctky všech koleček. Na každém kolečku se musí špička tužky alespoň na vteřinu zastavit. Samozřejmě, že se závodníku měří čas od uchopení provázku až do skončení na kolečku číslo 12.

  • OLYMPIÁDA

Druh: pouťové atrakce

Místo: kdekoli

Délka: 5 min

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: kufr, poleno, bota, batoh, ešus, noviny, kladivo, hřebíky, pila, silný kmen

Táborová olympiáda je skvělá věc. Vhodné jsou nějaké recesní disciplíny. Co jsem jich zažil, to sděluji:
Ešusobatohový běh – na trati jsou rozloženy po 7 až 15 metrech ešusy (zavřené nebo otevřené, to je úplně fuk). Hráči vybíhají s prázdným batohem, mají po cestě sebrat do batohu všechny ešusy a vrátit se co nejrychleji na start.
Hod polenem – polenem se nejlépe hází na dálku, ale je možné házet i na šířku. Pozor na bezpečnost.
Hod kufrem – kufr je pěkná věc, obyčejně se kufrem hází za roh. Pokud není kufr, dá se házet i botami (dobré jsou starší kanady, ale nejdřív z nich musíte vyndat toho člověka, špatně se s ním hází).
Popelčin běh – běží se někam, tam se vybere hrách ze směsi hrách + čočka + popel + cokoliv a nese se to zpět.
Hod novinami na dálku – noviny se buď smí, nebo nesmí skládat.
Sovětská železnice – každý hráč dostane dva listy novin. Na jeden se postaví, druhý položí před sebe, přesunou se na něj, posunou první list novin, postaví se na něj …
Aprílový běh – hráči si do batohu vezmou kompletní teplákovou soupravu a tenisky. Na okruh (30 až 70 m) vybíhají nalehko a naboso, po prvním kole si sundají batoh, oblečou si teplákovou soupravu, zavážou tenisky, nasadí batoh a běží druhé kolo.
Skop mouchy trčením nohou. Člověk leží na zádech pod stromem, má kopnout do rolničky, která je zavěšená na lanku na větvi. Čím výš vykopne, tím lépe.
Zatloukání hřebíků – na přesnost, zkuste si zatlouct hřebík tak, aby ho vyčuhovaly přesně 3 cm.
Řezání kuláče – řeže se na rychlost, drsňáci řežou bez pily.
Pád důvěry – několik lidí se postaví do dvou řad proti sobě. Natáhnou ruce a snaží se chytat jednoho který na ně z výšky padá. Ten padá jako prkno.

  • SADA TESTŮ NA KOSMONAUTA

Druh: pouťová atrakce

Místo: rovné

Délka: 5 min

Hráči: jednotlivci

Pomůcky: rozmanité

1. Zrak
Na čtvrtku je třeba nakreslit několik písmen velikosti 3-10 cm. Adept vychází ze startovní čáry vzdálené 20 m. Měří se vzdálenost čáry až tam, kde se soutěžící zastavil a přesně opsal text.
2. Paměť
Pozoruj 1 minutu předložené předměty a pak je zkus všechny napsat. ( cca 20 ks ) Postřeh: Na čtvrtku zpřeházeně napsat čísla od 1 do 44. Měří se čas, za jak dlouho ukážeš postupně za sebou všechny čísla až do 44.
Nebo : máš před sebou dva, téměř shodné obrázky, najdi rozdíly.
3. Stabilita
Po důkladném prostudování vytyčené trati se pokus se zavázanýma očima a s minimálním odchýlením tuto trasu projít.
4. Sluch
Rozpoznat podle sluchu 15 drobných předmětů, dopadajících postupně na desku stolu.
5. Hmat
Pouze hmatem přečíst text plastické abecedy. Nebo : Položíme na stůl 3×10 mincí. Každá desítka má jinou velikost. Poslepu co nejrychleji roztřídit mince do tří krabiček. Dech : Úkolem tohoto testu je jak dlouho vydržíš bez nadýchnutí.
6. Tep
Nechej si změřit puls, když jsi v klidu. Pak během 1 minuty udělej 20 dřepů, za další minutu 10 kliků a pak dvě minuty odpočívej. Pak si opět změř puls. Čím menší rozdíl v pulsu, měřeném před a po cvičení – tím lépe snášíš tělesnou zátěž.
7. Pal
Střelba vzduchovkou na terč. Nebo : Hod míčkem, šipkou na cíl.
8. Navigace
Práce s kompasem a mapou.
9. Fantazie
Na formát A4 nakresli jak asi bude vypadal mimozemšťan. Kdy, kde a s jakým výsledkem se uskuteční setkání
člověka s jiným tvorem?
10. Analýza
Logické uvažování provádět formou testů.
11. Technika
Vyrobit nebo nakreslit raketu současnosti či daleké budoucnosti.
12. Inteligence
Formou testu prověřit znalost a vesmíru ( naší sluneční soustavy ).

  • STREFOVANÁ

Druh: pouťová atrakce

Místo: kdekoli

Délka: 1 min

Hráči: jeden

Pomůcky: větší prsten

Jeden hráč drží palcem a ukazováčkem prstýnek, aby byl otvor volný, nebo zavěsí prsten na dvojitý závěs. Druhý hráč se snaží ze vzdálenosti několika kroků rychlejší chůzí přiblížit a prostrčit prstenem tužku.

Napsat komentář